Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008

Οι μικροί αχθοφόροι!

Πήγα σε Δημοτικό Σχολείο να πάρω την εγγονούλα μου. Τη βλέπω φορτωμένη σαν ένα από τα "συμπαθή" μεταφορικά ζα. Βλέποντας στην πλατούλα της το δυσανάλογο φορτίο υπέθεσα πως θα είναι μόνο ζήτημα όγκου. Μόλις το πήρα στα χέρια μου, όπως ήταν φυσικό, για να πάμε στο αυτοκίνητο που ήταν παρκαρισμένο κάπου πιο πέρα, τρόμαξα κυριολεκτικά! "Παιδί μου", είπα, "τί βάρος είναι αυτό; Κάθε μέρα το σηκώνεις; Και είναι ανάγκη;" Το παιδί μου είπε πως μερικές φορές το "σακίδιό" του - γιατί δεν πρόκειτα πια για σάκα - είναι ακόμη πιο βαρύ! Γύρω μου βάδιζαν κι άλλοι συνοδοί κρατώντας κι αυτοί τα σακίδια. Όλοι την ίδια απορία εξέφραζαν. Και ήδη διερωτιέμαι, δεν φτάνει το φορτίο των μαθημάτων, του ωραρίου και τόσων άλλων υποχρεώσεων και αγωνιών που έχει το σχολείο, είναι ανάγκη στην τρυφερή αυτή ηλικία τα παιδάκια να κουβαλούν στις πλατούλες τους και όλο αυτό το βάρος; Δεν υπάρχουν Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων να κάνουν παραστάσεις στους αρμόδιους φορείς ώστε να βρεθεί μια σωστή και πιο φιλική λύση; Για να μη εκφράσω αυθαίρετες απόψεις, συμβουλεύτηκα γιατρούς. Τους ρώτησα αν τα σακίδια αυτά, με τόσα κιλά βάρος - της εγγονούλας μου ήταν έξη - βλάπτουν τα παιδάκια, και όλοι μου απάντησαν: "Αστειεύεσαι; Ασφαλώς και βλάπτουν", και κάποιοι πιο φίλοι προχώρησαν δίνοντάς μου περισσότερες εξηγήσεις. Και επειδή, φυσικά, δεν αστειευόμουν, και το θέμα είναι μάλλον σοβαρό, μάλιστα επειδή αφορά σε παιδάκια τρυφερά, παρακαλώ, ας ασχοληθεί μ΄ αυτό κάποιος αρμόδιος.Υπάρχει λύση. Μακάρι!

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2008

Βίζα για ΗΠΑ

Επανέρχομαι στο θέμα της βίζας(θεώρησης διαβατηρίου) των Ελλήνων πολιτών για είσοδο στις ΗΠΑ. Είχε καλλιεργηθεί η ελπίδα και δοθεί η εντύπωση πως μέσα στον μάλλον λήγοντα χρόνο το ζήτημα θα ταχτοποιόταν ώστε η απαράδεκτη αυτή διάκριση σε βάρος μας να εκλείψει επιτέλους. Βέβαια ο χρόνος έχει ακόμα τρείς μήνες, αλλά αυτό που προκαλεί δυσπιστία και ανησυχία είναι το γεγονός ότι δεν ακούγεται τίποτε το επιβεβαιωτικό επί του θέματος. Μακάρι να μου έδινε κάποιος μια απάντηση: τί γίνεται, προχωρούν οι διαδικασίες, θα επιλυθεί το πρόβλημα, θα παύσουμε εμείς οι Έλληνες να είμαστε για τις ΗΠΑ το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης, δεδομένης μάλιστα και της ισχυρής και δραστήριας ομογένειας που έχουμε στη μεγάλη αυτή χώρα; Αυτό το θέμα είναι απορίας άξιο πως τόσα χρόνια το άφησαν σε εκκρεμότητα οι κυβερνήσεις μας. Με βιοτικό επίπεδο σαφώς καλύτερο από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, απαιτείται βίζα από μας, ενώ δεν απαιτείται από εκείνες! Ως Έλληνας το θεωρώ απαράδεκτο και αισθάνομαι ντροπή. Και πιστεύω πως η αιτία βρίσκεται μάλλον στη δική μας πλευρά. Καιρός πια όλοι να ενεργήσουμε υπεύθυνα και συντονισμένα, και όχι μόνο στο εν λόγω θέμα. Έχουμε δυνάμεις και μέσα καλύτερα και ισχυρότερα από πολλούς άλλους. Ας δράσουμε λοιπόν ανάλογα. Μακάρι!