Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

"ΑΡΧΕΣΘΑΙ ΜΑΘΩΝ ΑΡΧΕΙΝ ΕΠΙΣΤΗΣΕΙ"

Όλη η κακοδαιμονία που μαστίζει τη χώρα μας, και όχι μόνο, τελευταία ιδιαίτερα, οφείλεται στο γεγονός ότι στο όνομα της κακώς εννοούμενης "ανανέωσης" της πολιτικής ζωής χρησιμοποιήθηκαν στη διακυβέρνησή της άτομα άσχετα και ανίκανα, με μοναδικά προσόντα κάποια πτυχία και, ίσως, και κάποιο όνομα. Αν όμως εφαρμοζόταν σ΄όλους τους τομείς της διοίκησης το ρητό του Σόλωνος του Αθηναίου, ενός από τους εφτά σοφούς του αρχαίου ελληνικού κόσμου, ήτοι το: "άρχεσθαι μαθών, άρχειν επιστήσει", η εξέλιξη θα ήταν πολύ διαφορετική και, ασφαλώς, ασύγκριτα καλύτερη. Το ρητό μας λέει πως για να μπορεί κανείς να διοικήσει πρέπει να έχει μάθει πρώτα ο ίδιος να διοικείται. Φυσικά μιλάμε κυρίως γι΄αυτούς που άσκησαν ή ασκούν την εκτελεστική εξουσία. Έτσι φτάσαμε να επιστρατεύονται ως υποψήφιοι των κομμάτων ηθοποιοί, αθλητές, μουσικοί, έστω ακόμα και γιατροί και επιστήμονες, άριστοι ασφαλώς στους τομείς τους, αλλά είναι έτερον εκάτερον. Οι πολιτικοί, ιδιαίτερα οι χρησιμοποιούμενοι στην κυβέρνηση, εκτός από οποιαδήποτε άλλα εφόδια, θα πρέπει να έχουν και την πείρα του "άρχεσθαι". Και αυτή αποκτάται μακροχρόνια σε διοικητικά συμβούλια σωματείων, επιχειρήσεων, πολιτικών νεολαιών, κυρίως, συνδικάτων κ.ά. Το πολιτικό σύστημα πρέπει να προετοιμάζει τους μελλοντικούς αξιωματούχους της διακυβέρνησης της χώρας. Γι΄αυτό, πιστεύω πως το ασυμβίβαστο ανάμεσα στους βουλευτές και τους υπουργούς είναι στη σωστή κατεύθυνση, υπό τον όρο ότι τα επιλεγόμενα πρόσωπα θα έχουν, μαζί με τ΄άλλα, και το προσόν που στο πιο πάνω ρητό του Σόλωνος σαφώς διαγράφεται.  ΜΒoussios.