Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2008

Οι μικροί αχθοφόροι!

Πήγα σε Δημοτικό Σχολείο να πάρω την εγγονούλα μου. Τη βλέπω φορτωμένη σαν ένα από τα "συμπαθή" μεταφορικά ζα. Βλέποντας στην πλατούλα της το δυσανάλογο φορτίο υπέθεσα πως θα είναι μόνο ζήτημα όγκου. Μόλις το πήρα στα χέρια μου, όπως ήταν φυσικό, για να πάμε στο αυτοκίνητο που ήταν παρκαρισμένο κάπου πιο πέρα, τρόμαξα κυριολεκτικά! "Παιδί μου", είπα, "τί βάρος είναι αυτό; Κάθε μέρα το σηκώνεις; Και είναι ανάγκη;" Το παιδί μου είπε πως μερικές φορές το "σακίδιό" του - γιατί δεν πρόκειτα πια για σάκα - είναι ακόμη πιο βαρύ! Γύρω μου βάδιζαν κι άλλοι συνοδοί κρατώντας κι αυτοί τα σακίδια. Όλοι την ίδια απορία εξέφραζαν. Και ήδη διερωτιέμαι, δεν φτάνει το φορτίο των μαθημάτων, του ωραρίου και τόσων άλλων υποχρεώσεων και αγωνιών που έχει το σχολείο, είναι ανάγκη στην τρυφερή αυτή ηλικία τα παιδάκια να κουβαλούν στις πλατούλες τους και όλο αυτό το βάρος; Δεν υπάρχουν Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων να κάνουν παραστάσεις στους αρμόδιους φορείς ώστε να βρεθεί μια σωστή και πιο φιλική λύση; Για να μη εκφράσω αυθαίρετες απόψεις, συμβουλεύτηκα γιατρούς. Τους ρώτησα αν τα σακίδια αυτά, με τόσα κιλά βάρος - της εγγονούλας μου ήταν έξη - βλάπτουν τα παιδάκια, και όλοι μου απάντησαν: "Αστειεύεσαι; Ασφαλώς και βλάπτουν", και κάποιοι πιο φίλοι προχώρησαν δίνοντάς μου περισσότερες εξηγήσεις. Και επειδή, φυσικά, δεν αστειευόμουν, και το θέμα είναι μάλλον σοβαρό, μάλιστα επειδή αφορά σε παιδάκια τρυφερά, παρακαλώ, ας ασχοληθεί μ΄ αυτό κάποιος αρμόδιος.Υπάρχει λύση. Μακάρι!

Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2008

Βίζα για ΗΠΑ

Επανέρχομαι στο θέμα της βίζας(θεώρησης διαβατηρίου) των Ελλήνων πολιτών για είσοδο στις ΗΠΑ. Είχε καλλιεργηθεί η ελπίδα και δοθεί η εντύπωση πως μέσα στον μάλλον λήγοντα χρόνο το ζήτημα θα ταχτοποιόταν ώστε η απαράδεκτη αυτή διάκριση σε βάρος μας να εκλείψει επιτέλους. Βέβαια ο χρόνος έχει ακόμα τρείς μήνες, αλλά αυτό που προκαλεί δυσπιστία και ανησυχία είναι το γεγονός ότι δεν ακούγεται τίποτε το επιβεβαιωτικό επί του θέματος. Μακάρι να μου έδινε κάποιος μια απάντηση: τί γίνεται, προχωρούν οι διαδικασίες, θα επιλυθεί το πρόβλημα, θα παύσουμε εμείς οι Έλληνες να είμαστε για τις ΗΠΑ το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης, δεδομένης μάλιστα και της ισχυρής και δραστήριας ομογένειας που έχουμε στη μεγάλη αυτή χώρα; Αυτό το θέμα είναι απορίας άξιο πως τόσα χρόνια το άφησαν σε εκκρεμότητα οι κυβερνήσεις μας. Με βιοτικό επίπεδο σαφώς καλύτερο από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, απαιτείται βίζα από μας, ενώ δεν απαιτείται από εκείνες! Ως Έλληνας το θεωρώ απαράδεκτο και αισθάνομαι ντροπή. Και πιστεύω πως η αιτία βρίσκεται μάλλον στη δική μας πλευρά. Καιρός πια όλοι να ενεργήσουμε υπεύθυνα και συντονισμένα, και όχι μόνο στο εν λόγω θέμα. Έχουμε δυνάμεις και μέσα καλύτερα και ισχυρότερα από πολλούς άλλους. Ας δράσουμε λοιπόν ανάλογα. Μακάρι!

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2008

To νερό

Πολλά λέγονται τελευταία για το πολυτιμότατο αγαθό, το νερό, και η πρωτοβουλία του ΣΚΑΪ και της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ, καθώς και άλλων φορέων και φυσικών προσώπων, είναι ασφαλώς αξιέπαινη. Όλοι ευχόμαστε να αποφέρει τα ποθούμενα και επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Έχω όμως να κάνω δυο παρατηρήσεις αναφορικά με το σπουδαίο αυτό θέμα: 1) Δεν είναι αλήθεια ότι τον περασμένο χειμώνα δεν είχαμε βροχές. Και βροχές είχαμε, και χιόνια, αλλά και χαλάζι είχαμε! Όμως λόγω ανυπαρξίας κατάλληλων υποδομών τεράστιες ποσότητες νερού χάθηκαν ρέοντας προς τη θάλασσα, προκαλώντας πολλές φορές και πλημμύρες και καταστροφές. 2) Η ωραία μας Ελλάδα έχει τόσα βουνά, με αναρίθμητες, όλων των διαστάσεων, κοιλάδες και χαράδρες ανάμεσά τους. Έτσι, με σχετικά μικρές δαπάνες θα μπορούσαν να χτιστούν φράγματα και να γίνουν τεχνητές λίμνες και ταμιευτήρες, που όχι μόνο δεν θα ελάττωναν καθόλου την ομορφιά του τοπίου, αλλά τουναντίον, κρίνοντας από ανάλογα ήδη υπάρχοντα έργα (βλέπε λίμνη Πλαστήρα κ.λπ), θα την αναβάθμιζαν, συγκεντρώνοντας ταυτόχρονα και τόσες ποσότητες νερού, που όχι μόνο για τις ανάγκες της χώρας θα επαρκούσαν, αλλά θα μας έδιναν και τη δυνατότητα να δανείζουμε ή και να πουλάμε ακόμη σε άλλες χώρες, εκτός από το ανεκτίμητο όφελος από τον υδροηλεκτρισμό. Είναι καιρός οι αρμόδιοι να μελετήσουν αυτή την πρόταση και να στραφούν χωρίς καθυστερήσεις προς την υλοποίησή της.